Als goed werkgever organiseer je natuurlijk met enige regelmaat een bedrijfsborrel

Een mooi moment om even met al je collega’s bij te praten over andere zaken dan het werk. Een goede bedrijfsborrel vergt enige voorbereiding.

Wanneer is de borrel?

Zo laat je je personeel tijdig weten dat en wanneer er een bedrijfsborrel is, zeker nu we het steeds drukker krijgen. Alleen dan kun je ook van iedereen verwachten dat hij of zij van de partij is. Wat je zeker ook doet als goed werkgever, is rekening houden met hoe lang de borrel duurt. Vaak zijn de borrels op vrijdag, na een lange werkweek dus. Niet iedereen heeft dan dus de energie om tot laat op de avond van de bedrijfsborrel te genieten. Beperk de duur dus tot drie uur. Is lang genoeg.

Start op tijd met de organisatie van het bedrijfsfeest

Wil je een onvergetelijke bedrijfsborrel, begin de organisatie dan tijdig. Verzamel een clubje mensen om je heen en spreek door wat je precies nodig hebt en verdeel de taken. Ondertussen kun je al een leuke playlist aan de slag, een sfeervolle playlist uiteraard. Of je kiest ervoor dat iedereen van het personeel twee nummers op de playlist mag zetten. Maak dan een open groep op iTunes of Spotify.

BedrijfsborrelZorg dat er altijd voldoende eten en drinken is

Een bedrijfsborrel moet altijd een borrel zijn waar voldoende eten en drinken voor handen is. De inkoop is dus erg belangrijk. Je wilt niet dat iemand droog komt te staan of honger krijgt. Koop dus altijd ruim in. Misschien mag je wat overblijft van de bedrijfsborrel wel weer inleveren bij de supermarkt. Omdat regeren vooruitzien is, denk je al voor het feest na over het opruimen. Hoe ga je het doen met bestek, borden en drinkglazen? Door voor karton of plastic te kiezen, hoef je niet zoveel af te wassen. Zorg ook voor voldoende afvalbakken en let erop dat het geen puinhoop wordt.

Evalueer en maak aantekeningen

Let tijdens de organisatie goed op en maak aantekeningen over zaken die goed en die minder goed gaan. Daar heb je een jaar later weer baat bij, als je opnieuw een bedrijfsborrel gaat organiseren. En zo wordt de organisatie elk jaar gemakkelijker en beter. Natuurlijk evalueer je de borrel na afloop en wie weet kun je dan al een nieuwe feestcommissie instellen, of je moet dezelfde mensen bereid vinden de organisatie nog een keer voor hun rekening te doen.

Op zoek naar waar je je bedrijfsborrel kan houden? Klik dan op deze link!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *